28.11.2016

Keskin Virajlar Gecesi

Düşüncelerim mi bana oyun oynuyor, ben mi savaş açıp duruyorum onlara? Zihnimin yaşadığı kaygılar, takıntı yaptığı şeyler, düşündükleri... Daha ileride olabilirdim oysa.

Ne neyin acısını çektiğimden haberdarım
Ne de neyi, kimi beklediğimden
Her sefer soyunuyorum çağrısına tutkunun
Her sefer kalıyorum üşüdüğümle, hastalandığımla

Cebimde beş kuruşla kalakalsaydım başka dert, şimdiyse başka sorular giriyor kapımdan içeri. Düşünüyorum da; belki bazı sanatsal başarılar, onları başaranların cepleri dolu olduğu içindi. Bazı acılarsa sanki, doldurulması gereken cepler aradığından, dolu olanlara hiç bulaşmadı. 
Bu dünya; zihninle kalbin arasındaki oyuna verdiğin yanıttır. Ve nasıl yanıt verdiğin. 
Evet; bu dünya tam da budur. Gelgelelim, ben şaşkın, hiçbir oyunu güzel oynayamadım. Hiçbir soruya doğru yanıt vermedim. Yaşamım bunu gösterirdi aksi takdirde. 
Ah! Bir şey keşfedilmekle keşfedilmiş, fark edilmekle fark edilmiş olmuyor, bu yeterli değil. Asıl pencere, bu keşfedileni sürdürebildiğinde açılacaktır. Oysa ben, bir bedeni ayakta tutabilecek hiçbir iskelete sahip değilim. 
İlk, bilemeden ikinci rüzgarda yok oluyor bildiğim her şey. Ya kendimden çok şey bekliyorum ya da kendimden bir şey bekliyorum.

Ne peki? Bu çok salakça değil mi? Dünyanın düzeninin etkilerini göz ardı ederek eleştirmek neye yarar? Büyük düşünürün, büyük olmak için vakti vardı. Ve o, bu vaktin değerini bilip çalıştı, uyumadı, yürüdü, düşündü...
Diğer büyük düşünürün vakitten çok derdi, tasası vardı. Ve analitik düzlemlerden uzakta, kalıcı olmaya çalışma tehlikesinden uzaktaydı. Sadece yazdı. Bugün saygın gördüğümüz birçok dünya klasiğinin yazarları aslında ne de sefil hayatlar yaşadılar... Hatta saygısız... Ve onların eminden bîhaber ''aydınların'', onlara atfettikleri, zoraki bir ''saygınlık'', o ''aydınların'' meseleyi hiç de kavramamış, hissetmemiş olduklarını gösteriyor. Sanat, çıkmaza düşenlerin işidir. Sanatla geçen, geçebilen bir hayat, sanat olamaz...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...