11.03.2016

Nâzım'a ve Heyecana Dair

Seni düşünüyorum Nâzım, seni okuyorum. Senden sonra da yetişti çok güzel insanlar bu memlekette. Onlardan biri senin hakkında bir kitap yazdı, belgeselini çekti bir de.
Seni düşünüyorum Nâzım, seni okuyorum işte bu ''biri''nin yazdığı kitapta. Sigara içesim olsa dahi kitabın sonuna gelmeden masadan kalkamadım. Ama şimdi bitti: bahçesi olan bir evin balkonunda, Karlı Kayın Ormanı'nı dinliyorum; şiirlerini türkü olarak da söylüyoruz biz Nâzım. Ve şimdi bu ıssız, bu kimsesiz, bu yalnız ben ile oyun oynayan iki kardeş kediciğin olduğu gecede şu şiirini düşünüyorum...
Kitapta belirtilmişti nerede yazdığın; Moskova belki, Moskova galiba... Ah Nâzım, bu satırları yazdığın günü düşünüyorum. Kalbin hasta mıydı henüz? Henüz kıskançlıktan ağlatmış mıydın Vera'yı? Kasketin başında mıydı, Memet geçti mi aklından?
O günü düşünüyorum: üzerinden yıllar geçen ve o şiiri yazdığın günü. Bazı zamanlar ve anlar vardır Nâzım; onlar tarihe geçmez. Kalbimize yazılı kalır. Bu dünya güzel; yaşamak güzel. Lakin geçen devirlerde de şimdi yaşanıldığı gibi ne muazzam anlar yaşanır insan hayatında.
İşte biten o devirde, senin o şiiri yazdığın günü düşünüyorum, çoktan eskiyen o günü.
Hasretle baktığım bir sevgili gibi değil; merakla ve ağlamaklı olarak...
Nâzım bak, gökte bir yıldız duruyor. Çevreme baktım şu an ve ondan başka bir yıldız göremedim Nâzım, sen misin o?
Yıldızlarla aran iyiydi değil mi? Belki şimdi bu genç kardeşe, genç hasretdaşa bakıyorsun o yıldızda. Nâzım, öyle olmasaydı şu koca gökte şu an bir tek yıldız mı olurdu? Belki şimdi çoktan biten o güzel devrinin içinden çıkıp, Vera'yı soruyorsun bana. Hala yaşıyor, senin hakkında bir de kitap yazdı kendileri ama okumadım daha. Belki, belki ah belki! Ben de heyecanlı, kederli, umutlu ve sevdalıyım Nâzım!
Sen benim için en büyük ilham ve umutlardansın. Nâzım; ustam! Hasretdaşım, kardeşim...
Yirmi üçümdeyim ben; gencecik, ateşli mi ateşli yüreğim; Nâzım usta iyi ki varsın! Seni, kalbimin en güzel yerinde taşıyorum. Hayata dair en hayalperest, en ümitli ve en ''mavilikli'' yerinde.
Eh, orada başkaları da var elbet! Rahat uyu Nâzım! Ustam! Kardeşim! Rahat uyu, seni çok sevdik biz...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...