29.03.2016

Bir Sanat Kehaneti

Az önce bir arkadaşımla bok gibi edebiyat yapan dergi ve yazarlara karşı ne yapılabileceği, nelerin değiştirilebileceği ve birleştirici gücü elinde barından tek kavram olan sanatın kimlere malzeme olduğu üzerine derinlemesine bir sohbet gerçekleştirdik. Sonra dedim ki bunu neden bloga koymuyorum? Yazdığım yazıyı olduğu gibi aktarıyorum, tabi ki daha derinlemesine ve makale şeklindeki eleştirilerim de olacak ama onlar için biraz daha zaman var dostlar, araştırıyorum. Yazı aşağıdadır:

Ben edebiyat camiasında üretim olarak çok yeni bir zamandır yer alıyorum, o da ... (çıkardığımız derginin adı ama reklam yapmam) ile başladı diyebilirim. Blogumu bunun içine katabilir miyiz bilmiyorum fakat orada da öyküler haricinde teorik metinler de zengin ve iyi bir okuyucu kitlesi var. Bu anlamda edebiyat dergisi üreticiliği konusunda Sezar'ın ''geldim, gördüm, yendim'' sözündeki ''geldim, gördüm'' kısmını yaşıyorum ve içimde bir şeylerin değiştiğini görüyor ve değişen şeyler neticesinde kendimi o değişen ya da değişecek şeye hazırlanırken buluyorum, ama neye? Bilmiyorum; adlandırılamayan bir isim bu ama heyecanı müthiş! En genel hatlarıyla sanat ve hayattan tat almak gibi başlıklar verebilirim buna. Bahsettiğin o çok farklı camiaların içinde ben de bulundum, o görüştüğümüz zamanın bir tartışma konusu olsun, ancak sarsıcı olmak ve yerinde duran ve kendine bir şablon bulup oradan yola devam edenlere karşı sanatın ne olduğunu, gerçek sanatın ne anlama geldiğini göstermek ve hepsini sarsmak hatta yıkmak istiyorum.
Çünkü bugüne kadar ve belki benden de sonra söz hakkı hep klişe şeylere ve yersiz duygusallıklara verildi. Ama bugün belki de ''park''tan sonra, politikleşenler olduğu gibi sanatsallaşanlar da var ve bu tiplerin tek bir derdi var: avangard olmak! Basmakalıp ve yalnızca genele hitap eden şeylere karşı savaş açmak... Bunun için eleştirmen olmak lazım tabi ve İkinci Yeni haricinde de edebiyat yapılabileceğini, bir şeyleri dramatize etmeden de acılar yaşanabileceğini ve mesela şiirin altına fon müzik koymadan da şiir okunabileceğini... Tüm bunların yapılabileceğini anlatmak, göstermek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...