10.02.2016

Bir ''Sessiz Yol'' Kararı

Kahredici.
Kim bilir daha büyük acılarda nasıl başarırdım yaşamayı?
Bakacağız...

Peki ne yapabilirim? ''Metanet'' dedikleri çimento, hayatıma tam da burada, bu gece giriyor. ''Dayanma gücü'' olarak çevrilmiş, uyar. Ben bu dertten, bu kara halden delirmeden, tükenmeden nasıl çıkarım?
Koşacağım birkaç şey var; kitaplar, kitaplar, kitaplar...
Müzik? Hayır o daha beter yapar.
- Yapsın.
Müzik dinlemekten hiç korkmadım, ne yaparsa yapsın bana. Yine de bazı ''anılı'' şarkılara cesaret edemediğim oldu. Ama kitaplara gitmekten gayrısını, hiç değilse şimdi bilemiyorum. Mis kokan o bahçeler; çiçekleri koparılmış toprakla, çürümeyen ama ezilen meyvelerle geçip gidiyor şimdi. Nah şuramda -elini kalbine götürür- bana tüm bu divanelikleri yaptıran, yaşatan gönlümün kızılında dikili.
Güneş uzaklarda biraz; birkaç şehir var aramızda. Her şehrin bir bölgesi, her bölgenin bir caddesi, her caddenin... Gördün mü bak, iki şehrin arası dolu hazine, birikim...
Aramızda iki şehir var, ama şehirlerin her adımı, her ayak izi, her köşe başı geçilmek için bekliyor. Değil atlayıp gitmek gibi otobüse; iki yüz kilometre hızla ve yedek şoförle.
İl, ilçe, cadde, dağ ve ova, köşe başı ve sahiller... Tek tek yürünecek tüm yollarda. Türlü ayak izlerine rastlayacağım; aşina gelecek kimi, kimi buz gibi yabancı! Türlü köşe başlarında sigara içip soluklanacak, sahillerde dinlenip, dağlarda üşüyeceğim.


Güneş ancak o zaman buyurabilir, geri dönüşü için ben ona gideceğim. Tüm bu yollar; değil bir otobüse atlamak gibi çabuk ve peşin. Gece gündüz yürüye yürüye geçilecek. Bu benim fantezim değil aman ha! Kuralıdır hayatın.
Herkesin bahçesine uğrar o güneş önce. Sonra vakitsizdir -bunun vakti mi olur?- gidişi. Mesela İzmit'te misin? Eskişehir'e gidecektir. Artvin'de misin? Rize'ye çıkar tayini...
Sen yürüyeceksin böylece. O yol soğuk ve çetrefilli. Bir karınca gibi gidilecek o yol. O yolda üşüyüp donan mı dersin, vazgeçip buzula giden mi... Hepsi var, hepsi varlar.
Lakin yaşam, o yolunu yürüyene, yürüyebilene yaşam...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...