11.02.2016

İşte iyi yazı böyle çıkar

11 Temmuz 2015

Bugüne dek hep yazmaya odaklandığım için, kim bilir belki de yalanlar söyledim. Yazmak için aldım elime kağıdı ve kalemi. Asıl nokta hissetmek ve düşünmekti. Ama çoğumuz zaten belki de ufak bir düşüncenin kıvılcımıyla yazmaya başlıyoruz. O düşünceyi pişirmeden, o düşünceyi görmeden. Bu kıvılcım kim bilir hangi ateşleri söndürüyor, bilmiyoruz...

''Yazayım. Bir şey gelsin aklıma da yazayım,'' var;
''Hissedeyim, önemli olan budur. Yazmak onu -hissetmeyi- kanıtlamaktır,'' yok, yoktu!
Düşüncenin ve baktığımız yerin boşluğundan faydalanarak akla gelen ilk şeyleri, gelmesini bir kenara atarak yazıya geçirdik.
Bellekten iyi defter mi olur ya da kalem?
Bunu hiç fark etmedik. İşte iyi yazı böyle çıkar, çıkacak...

4 yorum:

birgaripSeyma dedi ki...

Bellek güzel harmanlar ama mesele mayalanmış düşünceyi yazmak değil bence.Düşünce evrilir çünkü değişir.Yazılan ve paylaşılmayan bir düşüncenin üstünden tekrar geçmek onu dönüştürmek o düşüncenin üzerinde işlem yapmaya daha yakın bir düşünce.Keskin olmamanı öneririm ben içinden yazmak geliyorsa yazman gerektiği içindir. Benim düşüncem bu yönde :)

Mert dedi ki...

Haklısın. Ancak tırnak içinde konuşturduğum ''kimseler'' aracılığıyla, yazmak için yazmak meselesini ele aldım esasen :)

birgaripSeyma dedi ki...

O zaman minik bir öneri o kimselerin iç sesin olmadığını anlayabilmemiz için kurgu olduğunu belirten küçük ip ucular bırakabilirsin ki benim gibi oltaya düşen sazanlar olmasın. :)

Mert dedi ki...

Olur mu öyle şey... Dipnotlar bırakmayı sevmesem de, onu yapmadığım için bir yanlış anlama olmuş. Olsun, anlaştık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...