5.01.2016

Onlara Yaşam Vermeden, Ölüme Kahrolmalarını Beklemeyin

Artvin/ Şavşat Karagöl
İnsanlara neyi tutacaklarından, neyin ve kimin yanında olmaları gerektiğinden bahsetmem ben. Bir çocuğun içinde yoksa, "Ders çalış" uyarılarına ne kadar kulak asar?
Hayır hayır benim derdim insanlara bir politik taraf önermek, dayatmak değil. Ben insanlara kimi tutacaklarını söylemem. Benim derdim onlara hayaller vermek; gün ışığında çimenlere uzanmalarını söylemek, bir bisikletle şehir gezebileceklerini, bir yavru kediyi kucaklarına alabileceklerini, kalabalığı unutup gözlerini kapamalarını ve dans etmelerini söylemek!
İnsanlara işte o zaman, iyinin ve güzelin yanında olmalarını sağlayacak bir şey vermiş olursunuz. Ve işte o zaman iyinin, güzelin –tabi buysa istediğiniz– yanında, siz demeden olacaklardır.


Anlıyor musunuz?
Onlara politika değil yaşam vermelisiniz sözlerinizde. Kendilerini bir tebessümün sıcaklığıyla kaplayabileceklerini, öğretilerin ve geleneklerin ötesinde bir yaşam olduğunu...
Onlara yaşam vermeden, ölüme kahrolmalarını beklemeyin.
Düşlerinde özgür dünya ancak o zaman bir vücut bulabilir.
Dünyanın öznesi insanı hayalperest yaparak...

Düşlerinde özgür dünya...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...