8.12.2015

Karamsarlıkla Hasbahal

Yalnızım.
Beni kendisine çekmiyor futbol, televizyon ve onların türevi sohbetler.
Odamda, belirsiz bir karın ve diz kapağı ağrısıyla, birazdan okuyacağım romana bakıyorum.
Yarın yine erkenden kalkıp bir mesainin yolunu tutacağım ve ancak hava karardıktan, saat onu gösterdikten sonra geri geleceğim eve.
İçilecek, gezilecek zaman olan yaz mevsimini düşünüyorum. Kaderim, hangi yaz mevsiminde yazılacak acaba? Çünkü yazların birinde, biliyorum ki gideceğim; gitmek isteyeceğim.
Beni alıp götürsün bir tren, ne durakların adını bileyim, ne gideceğim yerin!

Evet, bunun için fazlasıyla hazır yüreğim. Ama bu yalnızca bir evresi hayatımın; eyleme geçirmedim daha.

Bir gün -gideceğim gün- senin de benimle gelmeni istediğimde ne der, ne yaparsın?

Senin de aklında gitmek olduğunu biliyorum, sorumluluklardan (gerçeklerden) kaçmayarak yaşadığım duygusallığım bana;

        Zamanın (sıran) gelecek diyor.

Şimdi okulluyum, radyoda kitap okuyor, dergi çıkarıyorum. Nereye gidersem gideyim, bunları sürdürmek isterim doğrusu.
Yeni, yepyeni ve sancılı bir çağ başladı hayatımda; daha gerçek, sorumluluğu daha çok, daha yorucu, beni güçlü yapmaya başlayan, hayatın nefis acısını hissetmeye başladığım bir çağ.

Sözün özü: sancılı, hakiki, felsefi bir çağ açılıyor hayatımda. Alelade okuduğum şiirlerdeki sözler oluyorum, olacağım... Bu sancı, hakikat, felsefe gelişerek, beni tuhaflaştırarak, hüzünlendirerek ve mutlu ederek devam edecek ömrümün sonuna kadar...



Çünkü biliyorum ki bu yol başladı mı, artık dönüşü yoktur; ilerisi, hep ve hep ilerisi vardır!
Düşüncen ile bir kez öteki oldun mu, artık nasıl sürü gibi bakabilirsin ki zaten?
O garipliğe, yalnızlığa, sancıya girdin mi artık nasıl sürüdeki gibi olabilirsin?

Olamazsın... Zira düşünce durmaz, durulabilir ama durmaz.
Bakalım tercihlerim beni şu hayatta nerelere götürecek?
Bakmayın böyle bilmiş bilmiş konuştuğuma, hiçbir şeyden emin değilim, kararsız ve tedirginim.
Bir intiharla sonlansın istemiyorum hayatım, ama duyduğum derin uğultular hep oradan geliyormuş gibi sanki...

Korkuyorum,
Sevgilim senden eminim, lütfen gidebilir miyiz?

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...