27.12.2015

Oysa Beklemek Yanılgı, Denemek Bir Serüvendi

Başıma her an kıymetli, şiirsel bir şey gelecekmiş gibi yaşadım hep. Söylediğim bir söz, insanlar içinde takındığım bir tavır veya göz göze gelişimiz bir kadınla...
Ama sadece durup bekledim ıssız topraklarda; karanlığı bekledim, geceyi ve şairane bir var oluşu. Bir şeyleri yaşamaya en yakın hissettiğim anda da, korktum ve geri çekildim. Geri çekildim hem de hiç düşünmeden, "şimdi sırası değil" dedim, "şu an tüm bunlar için gerekli koşullar ve zaman daha birleşmedi". Oysa beklemek yanılgı, denemek bir serüvendi.

Bir şeyleri yaşıyor muyuz yaşamıyor muyuz işte tam da burada bir sınır var. Gerçekten denediğimiz zaman; işte o zaman! Mutlu ya da acıklı ama mutlaka bir hikayenin içerisindeyiz.
Ona açılmak mı istedin? Açıl...
Okulun amfisinde şiir mi okumak istedi yüreğin? Oku...
Köpeği severek korkunu yenmek mi amacın? Yen...
'Şimdi olana', 'şuan gerçekleşene', Nietzsche'nin dediği gibi 'hayatın her anına evet demek' mi hayalin? De... Yoksa bir eşya olacaksın, bir eşya gibi hergün durduğun aynı yerde duracak, hiçbir niteleme sıfatına –tutkulu, cesur gibi– sahip olmadan kalakalacaksın...

Hergün değişiyor, sorguluyorum. Yirmili yaşlar galiba tam da bu demek; deneyimleme cesaretini göstermeye gayret! Bunu keşfetmişken, bu kapıdan girmişken geri dönmek istemem ben...
Artık 'fütursuz' biriyim.
Anlıyor musun?

4 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Ne hoş yazılar! Çok sevdim... Okuyorum daha... Devam edeceğim.

Mert dedi ki...

Zevkle yazacağım ben de, beklerim :)

pasaklısena dedi ki...

Bir tarih öğrencisi olarak sevdim yazılarınızı :)

Mert dedi ki...

Teşekkür ederim, yine beklerim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...